2015. március 1., vasárnap

Wales-i mazsolás kalács

Lilla, a Kisbogár blog írója a házigazdája a SAD 31. fordulójának, aminek témája a Föld körül. Erre a kiírásra készítettem el ezt a receptet, ami egyben szintén Receptkártyás recept is. (20/1es)

Nagyon nagy sikere volt, annak ellenére, hogy én a a recept leírása alapján zsírral készítettem, ami szerintem túlságosan kiérzik belőle, vajjal lehet még finomabb lenne.

Tényleg egyszerű, gyorsan összekeverhető tészta, amit az átlagosnál tovább kell sütni.

A walesiek ezt a süteményt korábban birkanyírás és cséplás alkalmával készítették, manapság akkor sütik, ha a hétvége fárasztó sportolással telik.

Előkészítés: 30 perc
Sütés: 70-80 perc
Villanysütő: 175-150 fok
Süteményes dobozban 4 hétig eláll.
Fagyasztva eltartható: 4 hónapig.
Egy darab 259 kcal-t tartalmaz.



Hozzávalók

250g zsír
375 g liszt
250 g cukor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 tojás
kb 2,5 dl író
500 g mazsola

Elkészítés:
  1. A zsírt elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a cukrot, a szódabikarbónát és 4 ek írót és a felvert tojásokat. Összekeverjük és további annyi írót teszünk hozzá, hogy sima tésztát kapjunk. Beleszórjuk a mazsolát is.
  2. Egy 20cm-es formát kikenünk zsírral, beleöntjük a tésztát és addig sütjük, amíg a teteje aranybarna lesz. Ekkor sütőpapírral letakarjuk és mérsékelt tűzön tűpróbáig sütjük.
  3. A süteményt kicsit hűlni hagyjuk, még melegen kiborítjuk a formából és rombusz alakű szeletekre vágva tálaljuk.
Kiegészítés:
  1. Én végig alacsony hőfokon sütöttem (kb 150 fokon), végig papírral letakarva. 
  2. Íróm nem lévén kefírrel készítettem.


1 megjegyzés:

  1. Sül. Jónak néz ki, szerintem finom is lesz. Köszönet a receptért! Kata

    VálaszTörlés