2015. február 24., kedd

Rizskoch

A rizskochot nem lehet nem szeretni....gyakorlatilag a tejberizs egy kicsit tovább-készített változata. Gondolom ennek is, mint megannyi ételnek rengeteg változata létezik, én így készítem.

Hozzávalók

fél kiló rizs
tej (dupla mennyiség, mint a rizs....ehhez a rizst meg szoktam mérni csészében, tehát mondjuk 2 csésze rizshez 4 csésze tej)
cukor ízlés szerint
vanília
1 citrom héja
4 tojás

vaj és zsemlemorzsa

Elkészítés:
  1. A rizst a tejben a cukorral puhára főzzük. Hozzáadjuk a vaníliát (ez lehet vaníliás cukor, vanília rúd kikapart bele, én vanília paste-et használtam) és a citrom reszelt héját. 
  2. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét habbá verjük. A sárgákat elkeverjük egy tálban egy kézi habverővel, majd a megfőtt rizsről szedünk le egy pici tejet és elkeverjük a tojással....mindig csak egy picit, egészen addig, amíg a tojás teljesen fel nem melegszik a tejberizs hőmérsékletére, így nem kapja össze a forró tej, mikor hozzáöntjük. Mikor kellően meleg, hozzákeverjük a rizshez. Fakanállal óvatos, határozott mozdulatokkal beleforgatjuk a felvert fehérjét is.
  3. Hőálló tálat kivajazunk, meghintjük zsemlemorzsával, belesimítjük a rizst és előmelegített sütőben 180 fokon megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése