2015. február 23., hétfő

Egyszerű zöldségleves

Régen sokat főztem ezt a levest, aztán valahogy feledésbe merült, pedig a gyerekeim igazán szeretik a zöldségeket. De most újra terítékre került....

Hozzávalók

Sárgarépa
petrezselyem
karalábé
vörös- és fokhagyma
borsó
krumpli
gomba
zeller (gumós vagy szárzeller is jó)
pici olaj

2-3 zöldségleveskocka
tészta tetszés szerint
apróra vágott petrezselyemzöld

Elkészítés

Direkt nem írtam mennyiségeket, én a fenti zöldségeket szoktam bele tenni, de természetesen bármi kerülhet bele, amit a család szeret, illetve elérhető.
  1. Minden zöldséget megtisztítok és feldarabolok. Egy fazékba teszem az összeset, öntök alá egy pici olajat és kb 1 deci vizet, megsózom, befedem és kb 10 percet párolom őket. Néha azért megkeverem. Felöntöm vízzel, hozzáadom a leveskockákat és újra befedem....addig főzöm, amíg minden zöldség megpuhul. Nem kell neki sok, olyan jó 20-25 perc elég.
  2. Mikor minden puha, akkor belefőzöm a tésztát is (ez csak 2-3 perc)....miután elzártam a gázt a leveshez keverem az apróra vágott petrezselymet is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése