2013. május 10., péntek

Fehérboros provance-i csirkecombok

Régebben sokat készítettem ezt az ételt, de aztán valahogy feledésbe merült. Valamelyik nap a kezembe akadt a provance-i fűszerkeverék, ami már elég régi volt ugyan, de a recept ugyanaz rajta. A fűszert nem is használtam, mert van itthon új az azóta tovább bővült gyűjteményemben. Akinek nincs ilyen fűszerkeveréke, az se essen kétségbe, rozmaringot, csombordot, kakukkfüvet, majorannát és oregánót kell csak beletennie (ezt tartalmazza ugyanis a fűszerkeverék)
Én kicsit "tovább készítettem" a receptet a leírtnál, így szerintem sokkal gusztább lett.

Hozzávalók

1 kg csirkecomb vegyesen
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
pici olaj
1,5 dl fehérbor
2 dl víz
2 ek paradicsompüré
1 teáskanál provance-i fűszerkeverék
1 ek kukoricakeményítő
só, bors

Elkészítés
  1. A combokat sózzuk, borsozzuk és az olajon pár perc alatt egy kérget sütünk nekik (serpenyőben), kivesszük az olajbólés félre tesszük
  2. A hagymát félbe vágjuk, majd felkarikázzuk és a hús alatt maradt olajon elkezdjük pirítani, kb 5 perc után hozzáadjuk a paradicsompürét, elkeverjük a borral és a vízzel, ízesítjük fokhagymával és a fűszerkeverékkel, visszatesszük a húst és fedő alatt kb fél óra alatt megfőzzük őket.
  3. Mikor a hús átpuhult, akkor kiszedtem (na, ezt a részt már nem írja a fűszer hátulján lévő recept), tepsibe raktam és 220 fokon néhány perc alatt pirosra sütöttem. Ezalatt a visszamaradt levet kukoricakeményítővel besűrítettem.
  4. Kurkumás barnarizzsel tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Guszta, nagyon finom lehet! Egyszer egy blogjátékon nyertem egy ilyen fűszerkeveréket talán egyszer ha használtam de most nagyon megkívántam!:)

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki Éva, tényleg finom, főleg így kicsit továbbgondolva.....ha szereted, esetleg egy kis olivabogyót is "elbír"

    VálaszTörlés