2013. április 21., vasárnap

Spenótos-ricottás rétes kecskesajttal és csirkével

Eredetileg csak spenótos-ricottás rétest akartam sütni, de volt itthon egy darab kecskesajtom, illetve az előző napról maradt töltött csirke maradványait is fel szerettem volna még használni, így belekerült abból is egy kis tiszta hús. Piteformában sütöttem, de természetesen lehet rétes alakban feltekerni is.

Hozzávalók
8 lap rétes
50 dkg ricotta
50 dkg bébispenót
2 gerezd fokhagyma
szerecsendió
fehérbors
2 tojás
20 dkg kecskesajt
20 dkg főtt/sült csirkemell

olaj

Elkészítés
  1. A spenótot a lerszelt fokhagymával pár perc alatt megfonnyasztjuk, hagyjuk kihűlni
  2. A ricottát kikeverjük a fűszerekkel (sózni nem kell, mert a kecskesajt kellően sós) és a tojásokkal. Hozzáadjuk a kockákra vágott kecskesajtot, illetve a csirkemellet, végül a kihűt spenótot.
  3. Piteformát kikentem zsiradékkal és 4 réteslapot tettem az aljára úgy, hogy kilógjanak felül kb 2-3 centit, mindegyiket megkentem olajjal. Beleöntöttem az ricottát, ráhajtottam a tetejére a lelógó réteslapokat, végül a maradék 4 lappal befedtem az egészet (mindet megkentem előtte olajjal). Dolgozzunk gyorsan, mert a réteslap hamar kiszárad és akkor törik! Előmelegített sütőben 180 fokon kb fél órát sütöttem

1 megjegyzés:

  1. Hű, de jó lehetett! Régen sütöttem rétest nagyon, kedvet kaptam hozzá! :-)

    VálaszTörlés