2013. március 22., péntek

Rozmaringos csirkecombok velesült zöldségekkel

Immár 2 hónapja, hogy gyökeres életmódváltásra adtam a fejemet, aminek mellékhatásaként nemcsak sokkal jobban érzem magamat (és nem csak én, de családom apraja-nagyja is), hanem eddig közel 10 kilótól sikerült is megszabadulnom úgy, hogy közben nagyon jókat ettem, még csak nem is keveset.Sokáig gondolkoztam, hogy vajon fel kellene-e tennem ezeket az ételeket ide is, hiszen nemcsak hogy egészségesek, de annyira egyszerűek, hogy ilyet bárki ki tud találni, sőt már sokan meg is tették előttem.Villámgyorsan el is készülnek, ami nekem így 4 gyerek mellett szintén nem mellékes. A napjaimat a négy gyerek ügyes-bajos dolgainak menedzselésével töltöm, ezért túl sok időm nincsen bejegyzéseket írni, de majd igyekszem azért, főleg mivel megígértem egy nagyon kedves barátnémnak, hogy megteszem a kedvéért.

Ez az étel is ilyen, egészséges (ez a legfőbb szempont nálam mostanában), nem tartalmaz semmilyen hozzáadott zsiradékot, semmilyen mesterséges ételízesítőt , semmilyen feldolgozott terméket. Sőt még a hozzávalók is tetszés szerint alakíthatóak kedvünk, ízlésünk és évszak függvényében, bátran tessék kísérletezni!
A köretként adott krumplit régen kikiálltották a fogyókúrázók ellenségének magas keményítőtartalma miatt, azonban ha nem vajas krumplipürét készítünk belőle, és még a héját is elfogyasztjuk, ráadásul nem esszük minden nap, akkor igenis egészséges! Hiszen végsősoron szegény krumpli is csak egy zöldség :-)
Az előkészítést előző este is megcsinálhatjuk, nyugodtan pihenhet a hűtőben egy éjszakát sütés előtt, semmi baja nem lesz, másnap csak meg kell sütni.


Hozzávalók

1 kiló csirke alsó- és felsőcomb vegyesen
tengeri vagy himalájasó (bártan cseréljük le a konyhasót, csak nyerhetünk vele)
szárított rozmaring (lehet természesen frisset is használni, de én borzalmas kertész vagyok, minden növényem meghal, így nálam a fűszernövények mind szárítottak)

sárgarépa, petrezselyem, szárzeller, póréhagyma, sok-sok gerezd fokhagyma, én ezeket használtam most, de mondom gyakorlatilag bármilyen zöldséget tehetünk a zacskóba, a hús sülés közben átveszi a sülő zöldséget ízét, nagyon finom lesz és egyben a köretet is megoldottuk

Elkészítés:
  1. A csirkedarabokat enyhén megsózzuk, meghintjük a rozmaringgal (ha frisset használunk, akkor elég  a rozmaringágat a zacskóba tenni), majd szépen egymás mellé beletesszük egy sütőzacskóba. 
  2. A zöldségeket megtisztítjuk, feldaraboljuk és az összeset rápakoljuk a csirkére.
  3. Bezárjuk a zacskó végét és előmelegített sütőben 180 fokon megsütjük.
  4. Amikor megpuhult (kb fél óra alatt) kiveszem a sütőből, kinyitom a zacskót (óvatosan, mert nagyon forró gőz jön ki belőle), kiszedem a zöldségeket egy tányérra, a csirkét pedig a tepsiben hagyom (a zacskót természetesen kiveszem) és még visszateszem a sütőbe egy rövig időre, hogy megpiruljanak egy kicsit.
  5. A körethez a krumpli megmossuk és egy centinként bevágdaljuk kb 3/4ig. vehetünk a vágásokba egy fél szelet vöröshagymát is. (a kolbászt mellőzzük, bár azt mostanában nagyon népszerű), betesszük a sütőbe és míg megsül a csirke, elkészül a krumpli is. Evés előtt esetleg meglocsolhatjuk kicsit azzal a lével, ami a csirkéből kisült.
Sütés előtt



1 megjegyzés:

  1. Hű, ez nagyon finom lehet! A legegyszerűbb receptek sokszor a legjobbak! Én örülnék, ha megosztanád velünk, amiket kitaláltál! :-)

    VálaszTörlés