2012. május 21., hétfő

Menü az OVCS2 döntőjére


5 hétnyi izgalmas játék után, ami alatt ínycsiklandozóbbnál ínycsiklandozóbb menüket láthattunk összesen 23 gasztrobloggertől, elérkezett a döntő hete. Még mindig hihetetlen számomra, hogy én is bejutottam a legjobb 5 közé, köszönöm mindenkinek, aki az Autumn által szervezett Online Vacsoracsata 2  második hetében mellettem tette le a voksát. Az e heti játékostársaim:

trollanyu- Troll a konyhámban
Éva-Takarékos konyha
Süli Mónika- TEJ- ÉS TOJÁSALLERGIA
4Gyerek-Főzük-sütök-mosogatok

A menüm szemtelenül egyszerű, talán nem is döntőbe való, de azért remélem elnyeri a tetszéseteket.

Íme:

1. Hideg eperkrémleves






2. Rántott csirkemell rizskrokettel és tartárral


3. Rakott palacsinta


Mivel Mónika allergiás a tojásfehérjére, ezért a rántott hús panírjában a tojás "réteg" tejben felvert tojássárgája. (illetve neki a krokettben is csak sárgája van) Desszertként pedig külön neki készítettem, egy kis gyümölcssalátát (Természetesen van több is, ha valaki esetleg ezt választaná a palacsinta helyett)


Így készültek:

1. Hideg eperkrémleves

Hozzávalók
kb fél kiló eper
10 dkg cukor
4 dl tej
5 dkg margarin
5 dkg liszt
fél citrom leve
1 vaníliás cukor
1,5 deci száraz fehérbor
1,5 dl tejszín

Elkészítés:

  1. A tejet felforraljuk. A lisztet a margarinnal összegyúrjuk és kisebb gombócokban a forró tejbe tesszük. Folyamatos kevergetés közben további 5 percet főzzük. Kihűtjük.
  2. Közben az eperből 40 dekát megtisztítunk, nagyobb darabokra vágjuk és összekeverjük a cukorral. Hagyjuk állni kb fél órát, amíg a tej hűl.
  3. A kihűlt tejet összekeverjük a levet eresztett, cukros eperrel, a citrom levével, a borral, a vaníliás cukorral és a tejszínnel és az egészet összeturmixoljuk.
  4. Apró lyukú szűrőn szűrőn átszűrjük, hogy az eper magjait eltávolítsuk és jól behűtjük.
  5. Tálalásnál a félretett epret felszeleteljük és a levesbe tesszük.
Úgy illik, ha megemlítem, hogy ezt a levest Lescsinszki Béla Főzzünk magyarul című könyvéből készítettem. Sajnos a rossz idő miatt nem sikerült a leves szép rózsaszín színét lefotóznom, talán az egyik kicsi képen felsejlik, hogy ez tényleg ilyen színű volt.





2. Rántott csirkemell rizskrokettel és tartárral

Rántott hús

Hozzávalók
Csirkemell

liszt
tojás
zsemlemorzsa

olaj a sütéshez

Elkészítés:

  1. A húst szeletekre vágjuk, megsózzuk és kicsit megkloffoljuk.
  2. Lisztbe, sóval felvert tojásba és zsemlemorzsába forgatjuk, és forró olajban aranysárgára sütjük.
  3. Konyhai törlőre szedjük, hogy a felesleges olajat lecsöpögtessük róla.

Rizskrokett

Hozzávalók
2 csésze rizs
3 csésze víz

pici olaj
10 deka reszelt sajt
2-3 tojás

bors
szerecsendió
petrezselyemzöld

liszt
tojás
zsemlemorzsa

olaj a sütéshez

Elkészítés:

  1. A rizst kis olajon kevergetés mellett kicsit elősütjük, felöntjük a vízzel, megsózzuk és fedő alatt lassú tűzön puhára főzzük.. Hagyjuk kicsit a fedő alatt állni, néha keverjük meg, hogy pergős legyen. 
  2. A megfőtt rizst gyúrjuk össze a tojásokkal, a reszelt sajttal, az apróra vágott petrezselyemmel és a fűszerekkel. 
  3. Vizes kézzel tenyerünkben formázzunk belőle kukacokat, amiket aztán kipanírozunk ugyanúgy, mint a húst, liszt-tojás-zsemlemorzsa trioba. Forró olajban megsütjük.
Praktikus köret kisgyerekes családokban, mert ebéd után nem kell fél órát takarítani az asztalon és a földön szanaszét heverő rizsszemeket, mint a natúr rizs esetében.
Tartármártás

Hozzávalók
2 ek majonéz
1 ek mustár
2 teáskanál porcukor
csipet só
bors
citromlé
3 dl tejföl

Elkészítés:
  1. A majonézt a mustárral, a porcukorral, a sóval, borssal és a citromlével jól elkeverjük.
  2. Hozzáadjuk a tejfölt is, homogénre keverjük, behűtjük.





3. Rakott palacsinta

Hozzávalók
15 palacsinta

25 dkg túró
cukor
vaníliás cukor
1 tojás sárgája
1 citrom héja

baracklekvár
darált dió

2 ek kakaópor
1 ek cukor
pici víz

cukorgyöngy

Elkészítés:

  1. A palacsintákat a szokásos módon megsütjük. (ITT megtalálod)
  2. A túrós töltelékhez valókat villával jól összekeverjük.
  3. Megtöltjük a "tortát". Ehhez én az alsó réteget megkenem kevés túrós töltelékkel, ráteszek egy újabb palacsintát, azt megkenem baracklekvárral, megszórom darált dióval, újabb palacsinta következik, amire túrós töltelék és így tovább. 
  4. Elkészítjük a tetejére a csokit. Ehhez a kakaóport elkeverjük a cukorral és pici vízzel, felmelegítjük, hogy a cukor elolvadjon, folyamatosan kell kevergetni, mert leég. Bevonjuk vele a felső palacsintát. Cukorgyönggyel díszítettem.



Gyümölcssaláta

Hozzávalók
teljesen tetszőleges gyümölcsökkel elkészíthető, én az alábbiakat használtam

2 alma
2 körte
1 sárgadinnye
2 banán
2 narancs
2 kivi
40 deka eper
20 deka áfonya

1 citrom
1 ek méz

Elkészítés:

Minden gyümölcsöt megtisztítunk és feldarabolunk. Rácsavarjuk a citrom levét és rátesszük a mézet is. Összekeverjük.



Babaétel:

Majdnem elfeledkeztem róla, hogy babaételt is készíteni kell. Bevallom őszintén, kicsit nehéz dolgom volt, mert minden ételem tartalmaz valamit, ami miatt nem jó babáknak. Ezért készítettem egyet, ami kisebbeknek is jó, viszont kicsit nagyobbak is szívesen elmaszatolnak vele, illetve egy másikat, ami meg felhasználja az egyik ételem alapanyagát, viszont nem jó babáknak, csak 1 éves kortól  (csak hogy a kiírásnak is megfeleljek)....

Almás babakeksz gyümölcsös mártogatóssal


Hozzávalók a kekszhez

25 dkg liszt (kisebb babáknak teljes kiörlésű)
2 közepes alma
2ek étolaj

Elkészítés:

  1. Az almát meghámozzuk és apró lyukú reszelőn lereszeljük. Összegyúrjuk a liszttel és az olajjal.
  2. Tenyerünkben kis lepénykéket formázunk, kicsiket, amik babakézbe illenek és előmelegített sütőben 180 fokon sütőpapírral kibélelt tepsiben megsütjük őket
Akár 2-3 hétig is eláll. Ha előfordult a családban gluténérzékenység, akkor csak 1 éves kortól adjuk, ha nem, akkor nyugodtan adható már 7-8 hónaposnak is. Az alma banánnal is helyettesíthető.

Hozzávalók a mártogatóshoz

1 pohár natur joghurt
fél banán
fél körte
1-2 szem eper

Elkészítés:

  1. Az epret apró lyukú szűrőn átpaszírozzuk, hogy megszabadítsuk a magjától. A banánt, a megpucolt körtét az átpaszírozott eperrel és a joghurttal turmixoljuk és kész is.
Az ajánlások szerint az eper csak egy éves kortól adható, mert allergizálhat. Azonban nem az eper okozza az allergiát, hanem a magja, ha azt eltávolítjuk, nyugodtan adható fiatalabb babáknak is (ezért lehet üveges bébiételben epreset kapni már 4 hónapos kortól), én ezt így ahogy van 7 hónapos kortól ajánlanám, mikor a baba már stabilan ül és érdeklődést mutat a maszatolás iránt, illetve be tudja tenni az ételt a kezével a szájába.

Bundás alma

Mivel a menüben van palacsinta, ezért a maradék palacsintatésztához kevertem egy kis lisztet, hogy sűrűbb legyen. A bundás alma kicsik és nagyok kedvence, igazi gyors nyalánkság. Ebben a formában 1 éves kortól adható, hiszen benne van a tojásfehérje is, illetve tejjel kevertem, de ha csak a sárgáját használjuk fel és vízzel keverjük, akkor akár 8 hónapos kortól is adható (feltéve, ha nincs a családban gluténérzékeny, nálunk sosem volt baj sem a liszttel, sem a tojással, sem a tejjel, ezért én így negyedszerre simán odaadnám olyan 8-9 hónapos kor körül)
Mennyiséget lehetetlen írni a hozzávalókhoz, hiszen minden attól függ, hogy hányan lesnek bele a serpenyőbe sütés közben....... (azért megkísérlem, hogy én mennyit használtam fel, nálunk ezúttal 3 gyerek és 3 felnőtt volt itthon)

Hozzávalók

édes alma

tojás
liszt
tej/víz
cukor
sütőpor

olaj a sütéshez

fahéjas porcukor

Elkészítés:
  1. 4-5 szem almát meghámoztam, kivágtam a magházát és kb 1 centis karikákra vágtam.
  2. A tésztához 1 tojást 1 ek cukorral elkevertem, adtam hozzá lisztet, simára kevertem, majd tejet (ez maga a palacsintatészta, ami nekem készen volt a rakott palacsinta miatt), évégül annyi sütőporral elkevert lisztet, hogy viszonylag sűrű tésztát kapjunk.
  3. Az almaszeleteket villával a tésztába mártjuk és meleg olajban kisütjük. Egyszer fordítsuk meg. Konyhai törlőre szedjük, hogy a felesleges olajat leitassuk vele, majd fahéjas porcukorral meghintve forrón tálaljuk.

Köszönöm, hogy részt vehettem ebben a játékban, illetve mindenkinek, aki elolvasta ezt a kicsit hosszúra sikeredett bejegyzést, remélem mindenki talált magának kedvére valót benne.  Ha tetszett a menüm ITT tudsz szavazni rám. Köszönöm.

12 megjegyzés:

  1. Szia! Biztos nem láttad a blogomon, de egy héttel csúsztattam a döntőt, Pünkösd hétfővel kezdődik!!! Akkor fogom megjelentetni, nem tudom, addig fent akarod-e hagyni a bejegyzést!?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! tényleg nem láttam, csak a 21dikei kezdést...akkor addig leveszem, köszi, hogy szóltál :-)

      Törlés
  2. Nagyon finomakat főztél! Tedd be a hűtőbe egy kicsikét majd a jövő héten megesszük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva :-) először le akartam venni, de csak törölni tudom, újraírni meg képtelen vagyok, az Autumn által javasolt másolásos technika valamiért nem működik, úgyhogy ez most már itt marad.........kicsit figyelmetlen voltam a dátumot illetően, ha ennek lesz következménye, hát vállalom.

      Törlés
  3. Köszönöm a játékot! Felraktam a blogra, a döntőre egy bejegyzés készül, ha gondolod rakd be a linket, hogy itt lehet majd szavazni Rád! Sok sikert kívánok és tarts ki még!!! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a lehetőséget!
      Ne is mondd, már teljesen kivagyok, 2 hete elestem, szerencsére nem tört el a lábam, de ráállni nem tudtam 3 napig......most már az jobb, erre megfáztam.....szívem szerint már holnap szülnék, de még van egy kicsi vissza......

      Törlés
    2. Ajaj! Csak vigyázz magatokra!!!

      Törlés
  4. Nem is láttam, hogy már elkészült a menüd. Nagyon szuper ételeket választottál, nálad is degeszre ettem volna magam, az biztos. Nagyon jó ötletet is adtál a rizskrokettel. Köszönöm a kedves virtuális vendéglátást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Kicsit elbénáztam az időpontot, utána meg a leszedést, de talán még szerencse is, mert nem biztos, hogy mostanra már képes lennék ennyit főzni, épp csak ami a család életben tartásához szükséges.

      Törlés
  5. Remélem jól vagy és még ezen a héten is itt leszel velünk !Drukkolok hogy minden rendben menjen!

    VálaszTörlés
  6. Mindent imádok, ami a menüben szerepelt.
    Rántott hús, palacsinta bármikor jöhet.
    :))

    VálaszTörlés
  7. Szemtelenül egyszerű?? inkább egyszerűen remek! A rizskrokettet mentem is. Köszi! :)

    VálaszTörlés