2015. április 10., péntek

Habos almás pite

Szintén blogkóstolóra készült recept, mint a finomfőzelék. Ugyanúgy Róza blogja, a Szőlőhegyi mesék, konyhák, történetek a recept forrása. Egy egészen picit változtattam a recepten, hozzáadtam egy vanília puddingot az almához főzés közben, mert én nagyon szeretem, amikor a pitékben a gyümölcsöt egy zselés réteg veszi körül.



Hozzávalók

A tésztához
15 dkg vaj
40 dkg liszt
10 dkg cukor
3 tojás sárgája
1 ek tejföl (nekem picit több kellett, de ez gondolom függ a tojások méretétől)
fél csomag sütőpor

A töltelékhez
fél kiló alma (én jó 1,5 kilót tettem bele)
10-15 dkg cukor
őrölt fahéj
(1 csomag vaníliás pudingpor)

A tetejére
3 tojás fehérje
10 dkg cukor
pár csepp citromlé

Elkészítés:
  1. Először a tölteléket készítjük el. Ehhez az almákat meghámoztam és apró lyukú reszelőn lereszeltem. Egy fazékba tettem, hozzáadtam a cukrot. Megvártam míg egy pici levet ereszt. Ekkor kiszedtem a léből és simára kevertem vele a puddingport. Hozzáadtam a puddingot az almához, ízesítettem a fahéjjal és lassú tűzön kevergetve addig főztem, amíg az átlátszó zselé megjelent. Kihűtöttem.
  2. Közben a tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam, amit két részre osztva, folpackba csomagolva 15 percre betettem a fagyasztóba.
  3. Egy 25*35ös tepsit kivajaztam-liszteztem, nagy lyukú reszelőn belereszeltem az egyik tészta cipót, megszórtam zsemlemorzsával, rásimítottam a hűlt almát, ráreszeltem a másik cipót is és előmelegített sütőbe toltam 180 fokra. 
  4. Felvertem a 3 tojásfehérjét kemény habbá, hozzákevertem a cukrot és a citromlevet. Mikor a tészta már majdnem megsült, kivettem a sütőből, tetejére simítottam a habot, a sütöt lejjebb vettem kb 160 fokra és addig sütöttem,amíg a hab szép szint nem kapott. Kihűtve kockákra vágtam.
Köszönjük szépen Róza, nagyon finom volt és nagyon egyszerű is.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy sikerült választanod és ízlett is!:)
    Köszönöm szépen!:)

    VálaszTörlés