2015. április 9., csütörtök

Finomfőzelék

Bogi, a Vöröskaktusz blog szerzője a szervezője a most futó Blogkóstoló játéknak, aminek a lényege, hogy összesorsolnak különböző blogokat a jelentkezők közül és a bloggernek a neki sorsolt másik blogról kell választania egy (esetleg két) ételt, amit aztán elkészít és felposztol a saját blogjára. Én először vettem részt ebben a játékban, de biztosan nem utoljára. Nagyon izgalmas blogot sorsolt nekem a szerencse-és Bogi:-) Róza blogját kaptam, ami a  Szőlőhegyi mesék, konyhák, mindennapok címet viseli.....rengetek finomabbnál finomabbnak tűnő, főleg  hagyományos étel található Rózánál. Nagy nehezen sikerült választanom.....mindjárt kettőt is. Az egyik a Finomfőzelék lett.
Hogy miért erre esett a választásom? egyszerű. Még soha nem készítettem finomfőzeléket. Igazából sem én sem a férjem nem ápolunk túl jó emlékeket róla, az igazat megvallva talán nyolcadikos koromban ettem utoljára a menzán. Szóval bőven itt volt az ideje, hogy kapjon egy második esélyt. Tényleg finom lett.....köszönjük Róza.

Úgy jártam ezzel a főzelékkel mint az egyszeri székely felesége a viccben...ismeritek?

Megnősül a fiatal székely legény. Nagyon szorgos az ifjú asszonyka, de akárhogy igyekszik, a férje csak csóválja a fejét minden evés alkalmával:
-Jó, jó, asszony, amit főzöl, de valahogy nem olyan jó, mint édesanyámé.
Egyik nap a fiatal asszony minden igyekezete ellenére kicsit odakozmál az étel, de már nincs ideje újat főzni, mielőtt az ura hazaér. Szegény teljesen kivan, hogy eddig sem volt jó soha, amit készített, mi lesz most......félve teszi az ember elé az ételt, az megkóstolja, jóízűen megeszi az egészet, majd szed még egy tányérral. Mikor már teljesen jól lakott, így szól az asszonyhoz:
-Na ugye, hogy tudsz te olyan finomat főzni, mint az én drága jó édesanyám.......

Szóval csak óvatosan a finomfőzelékkel, mert a tej+ cukor kombó szeret koználni.......

Hozzávalók
1 zacskó mirelit finom főzelék zöldségkeverék (én francia salátát használtam, mert itt Angliában ez elérhető)
4-5 ek étolaj
petrezselyemzöld
1 mokkáskanál fokhagymakrém (én egy gerezd foghagymát tettem bele)
1 mokkáskanál vöröshagymakrém (ez kimaradt, mert nincs)
2 ek liszt
3-4 dl tej (én azt mondanám, hogy amennyi ellepi a zöldséget, de annál nem több)
ételízesítő
só, cukor

Elkészítés:
A zöldségeket egy lábasban az olajon egy pici cukorral fedő alatt megpároltam. (nem kell őket kiolvasztani előre), rászórtam a lisztet, jól elkevertem, majd felöntöttem annyi tejjel, ami ellepte.....hozzáadtam a foghagymát, ízesítettem sóval és sűrűre főztem (vigyázzunk le ne égjen)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése