2015. április 8., szerda

Csokis-narancsos brownies

Judit, a Kincsesbarlang blog írója a szervezője a VKF 71. fordulójának, aminek témája a Kedvenc szakácskönyvem. Erre készítettem kb 2 hete az Erdélyi tárkonyos húsgombóclevest is. Mivel azonban nekem nincs kedvenc szakácskönyvem (van viszont egy szép nagy gyűjteményem), ezért úgy gondoltam, hogy megsütöm ezt a brownies receptet is erre a játékra, mert ezt tényleg könyvből tanultam.....korábban nem szerettem a brownies-t, férjemnek viszont az egyik kedvence, viszont mióta megtaláltam ezt a receptet egy gyerekeknek írt szakácskönyvben, azóta csak ezt a receptet használom. Mivel a könyvet gyerekekenek szánták, ezért még egy teljesen kezdő is bátran nekiláthat....A könyv, amiben megjelent: Annabel Karmel: You can cook! című könyve....remélem nem volt kikötés, hogy csak magyar nyelvű könyvet lehet használni.

Hozzávalók:
225 g vaj
200g jó minőségű csokoládé (legalább 70%os)
275 g cukor
1 nagy narancs héja
egy fél narancs leve
4 tojás
1 teáskanál vanília aroma
egy nagy csipet só
110g liszt
30 g kakaópor
1 evőkanál sütőpor
110 g fehér csoki cseppek vagy apróra darabolt fehér csoki

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. 20*20as sütőformát kibélelünk sütőpapírral.
  2. A vajat a fekete csokit és a cukrot gőzfürdő felett megolvasztjuk, majd hagyjuk hűlni.
  3. Keverjük össze a tojásokat a vaníliával, a sóval a narancs levével és héjával. Keverjük hozzá a kihűlt olvasztott csokit. Szitáljuk hozzá a liszt, sütőpor és kakaópor keverékét, keverjük csomómentesre. VÉgül fakanállal forgassuk bele a fehér csokit. 
  4. Öntjük az előkészített tepsibe és kb 30 perc alatt megsütjük. A brownies akkor jó, mikor a teteje sült, de a közepe még lágy. Ha jobban szeretjük kicsit piskóta-szerűbben, akkor süssük 5 perccel tovább. Hagyjuk a tepsiben kihűlni. Mi vanília fagyival szeretjük

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése