2015. március 25., szerda

Lusta lángos

Történetesen nem lusta voltam lángost sütni, hanem csak lusta voltam krumplit főzni a krumplis lángoshoz....ennek ellenére nem tőlem kapta ezt a nem túl hízelgő nevet ez az étel. Pont így szerepel a mindmegettén....szóval ezúttal "hozott receptből dolgozunk", lévén kefírem sincs itthon a kefíres lángoshoz. De hát ha az ember gyereke beteg, akkor bizony azt kell készíteni, amit szívesen megeszik a csemete....és hát nálunk mi lenne az más, mint a lángos? (vagy esetleg a kókuszgolyó)
Ez egy tényleg nagyon egyszerű, finom, gyors recept.....érdemes kipróbálni.


Hozzávalók
1 kg liszt
3 dkg élesztő
fél liter tej
1 ek só
2 dl tejföl

olaj a sütéshez

Elkészítés:
  1. Az élesztőt pici langyos tejben felfuttatjuk, majd az összes hozzávalóból tésztát dagasztunk. Letakarva hagyjuk duplájára kelni.
  2. Mikor megkelt, akkor kétféleképpen lehet belőle lángos: vagy kinyújtjuk olyan 1,5 centi vastagra és egy pohár segítségével kiszaggatjuk.....de én ezt azért nem szeretem, mert így van leeső rész és mivel a lángos egyfajta kenyér, ezért nem lesz olyan jó, ha a leeső maradékot újra gyúrjuk nyújtjuk stb......ehelyett én a teljes adagot 16 darabra vágom (először félbe, majd megint félbe mindkettőt és azokat 4be) és a széleit szépen behajtogatom a közepe felé, pont úgy, ahogy zsemlét kell formázni. a hajtogatott felével lefelé teszem le őket egy olajos felületre, tetejét is megkenem olajjal és hagyom őket újrakelni.
  3. Edényben olajat hevítünk jó forróra. 
  4. A megkelt cipócskákat óvatos mozdulatokkal laposra húzogatjuk  (ne deszkán, hanem a kezünkben a levegőben, csak bátran), mindig csak közvetlenül az előtt, hogy az olajba kerülne. Hirtelen kisütjük.....mindkét oldalának elég 1-2 perc. Papírra szedjük, hogy a maradék olaj lecsöpögjön róla és forrón tálaljuk. (én állítva szeretem beleszedni a tálba, így garantáltan minden lefolyik róla)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése