2015. március 6., péntek

Krumplis lángos

Ma újra lángos......természetesen, hiszen péntek van és a héten még nem volt. Ezúttal krumplis....


Hozzávalók

1 kg liszt
40 dkg főtt, áttört krumpli
2 tk só
pici cukor
4 dkg élesztő
langyos víz

olaj a sütéshez

Elkészítés:
  1. A krumplit megpucoljuk és sós vízben puhára főzzük, áttörjük és hagyjuk kihűlni. (vagy használjunk maradékot, az a legegyszerűbb)
  2. A hozzávalókból lágyabb, de nem ragacsos tésztát dagasztunk. A víz mennyiségét azért nem adtam meg, mert sok mindentől függ. Nekem 4 decit vett fel a tészta, de ez lehet kevesebb vagy több is. Kis adagokban adjuk a tésztához, hogy lássuk mennyi kell bele. Ha kicsit ragacsosabb lenne, könnyen korrigálható egy pici liszttel.
  3. Letakart tálban hagyjuk duplájára kelni, kb egy jó óra alatt.
  4. Én ezúttal nem szaggattam (természetesen lehet), hanem csak feldaraboltam (ebből a mennyiségből 16 darab nagyobb lángos lett), minden darabot formáztam, mintha zsemle lenne (széleit szépen körben behajtogatjuk középre, amíg szép kerek formát kapunk, aztán megfordítjuk, hogy az alja legyen a teteje vagyis a hajtogatott rész kerüljön alulra). Tetejüket lekentem olajjal (meg előtte a lapot is, amin keleszteni akartam) és hagytam őket újra kb 15 percet kelni.
  5. Ezalatt az idő alatt az olajat nagyon forróra melegítettem. A tésztákat egyesével kör alakúra húzkodtam a kezemben, majd a forró olajban hirtelen kisütöttem. Papírra szedjük, hogy lecsöpögjön róla a felesleges olaj, majd azonnal, forrón tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése