2015. február 27., péntek

Laktató zöldséges húsleves

Nos, ez az első nekifutásom a receptkártyás főzésnek......próbáltam valami olyat választani, ami nem áll teljesen távol a család étkezésétől, mégiscsak 4 gyerekkel kell megetetnem az újdonságot.

Első olvasatra olyasminek képzeltem ezt a levest, mint a gulyás. Aztán rájöttem, hogy paprika nem lévén benne nem lesz olyan....a fűszerezése is más, a végén semmi gulyásos nem lett a végeredmény. Elég kevés hozzávaló kellett hozzá, így nagy reményeket nem is fűztem az ízéhez, miközben főtt, de végül tényleg egy egyszerű, könnyen elkészíthet, laktató leves kerekedett ki belőle.

A recept leírása egy egy egyben az, ahogy a kártyán szerepel, a végén majd teszek kiegészítéseket, én mit csináltam egy picikét másként.

Jah igen: 2/9es kártyáról van szó.....

A kártya szerint:

Előkészítés: 35 perc
Főzés: 25 perc
Fagyasztva eltartható:3 hónapig
Olcsó és könnyen, kezdőknek is elkészíthető
Egy adag 189 kcal-t tartalmaz


Hozzávalók
200 g szűzpecsenye vagy kicsontozott karaj
2 ek olaj
2 húsleveskocka
2 fej vöröshagyma
1 sárgarépa
200 g krumpli
100 g póréhagyma
só és bors
4 ek apróra vágott petrezselyem

Elkészítés:
  1. A húst 1 cm-es kockákra vágjuk, a leveses fazékban felforrósítunk 1 ek olajat, majd barnára pirítjuk benne a húst. Pirítás közben időnként megkeverjük. Hozzáöntünk 7,5 dl forró vizet és beletesszük a leveskockákat. Felforraljuk, majd fedő alatt alacsony hőfokon tovább főzzük.
  2. A hagymát a sárgarépát és a burgonyát meghámozzuk, kockákra vágjuk és kevés olajon külön-külön mindegyiket barnára pirítjuk. A póréhagymát megmossuk, megtisztítjuk és 1 cm vastag szeletekre vágjuk. A zöldségeket a fővő leveshez adjuk.
  3. Ha megfőtt sóval, borssal ízesítjük, majd fedő alatt néhány percig állni hagyjuk. Megszórjuk a petrezselyemmel.
Kiegészítés:
  1. dupla adagot csináltam.
  2. kihagytam a vöröshagymát, mert nem szereti a család a nagyon hagymás dolgokat, szerintem a póréhagyma elég bele
  3. a zöldségeket csak úgy nyersen hozzáadtam a leveshez, nem pirítottam meg előre, mert nem szeretek mosogatni.
  4. a sót és a borsot már a főzés elején ráraktam a húsra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése