2013. május 16., csütörtök

Lengyel káposztás tészta

Történt a múlt héten, hogy sikerült 4 kiló savanyú káposztát vennem, ami el is kezdett megromlani (valami rejtély folytán, pedig bontatlanok voltak), ezért gyorsan el kell használnom őket. A történet másik szála, hogy van nekem 2 lengyel barátném, hát gondoltam megkérdezem az egyiket, hogy mit ajánl a káposztából. Mutatott sok-sok érdekes receptet (amit asszem ki is kell majd próbálni), nekem pedig erre esett a választásom. Nagyon gyorsan elkészül, azonban könnyű nyári vacsorának nem nevezném......mindegy, nálunk híre-hamva sincs a nyárnak. Adriana szerint mindegy milyen tésztát adok hozzá.
Volt itthon lengyel üveges erdei gombám, amit nem is tudom milyen megfontolásból vettem meg múltkor a lengyel boltban, de ehhez az ételhez most nagyon jól jött. Volt az üvegben babérlevél és fokhagyma is, azt is benne hagytam, igaz a recept eredetileg nem tartalmazza egyiket sem.
A recept innen származik.

Hozzávalók
fél kiló savanyú káposzta
2 ek paradicsompüré
10 dkg bacon
20 dkg sonka
20 dkg gomba
kb 30 dkg tészta
só, bors (fokhagyma és babérlevél opcionálisan)

Elkészítés
  1. A tésztát sós vízban a szokásos módon elkészítjük.
  2. Amíg fő a tészta, addig a szalonnát zsírjára sütjük, hozzáadjuk a kockázott sonkát és a a gombát, kb 5 percet pirítjuk őket együtt, rányomjuk a paradicsompürét, hozzáadjuk a káposztát, jól elkeverjük, sózzuk-borsozzuk és fedő alatt kb 15 percet pároljuk (amíg a káposzta puha lesz, de még roppanós marad)
  3. A végén a káposztát összekeverjük a tésztával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése