2013. április 22., hétfő

Kacsa tikka masala

A történet tegnap kezdődött, tudniilik itt Angliában minden héten van amolyan használt piac, ahová az emberek kivihetik a megunt/felesleges dolgaikat és ahová én rendszeresen és szívesen járok. Ennek eredményeként mára egy egész könyvtárnyi szakácskönyvre tettem szert fillérekért, viszont az indiai még hiányzott. Nem azért mert eddig nem volt kint ilyen, hanem mert azt gondoltam, mit nekem indiai, egyszer ettem, nem sikerült barátságot kötnöm vele....kész, nekem nem kell indiai szakácskönyv. Jobban átgondolva a dolgot azonban rájöttem, hogy a jelenlegi étkezésünk nagyon sok hasonlóságot mutat az indiai konyhával (ma megszámoltam, 37 féle fűszerem van itthon), ezért tegnap megvettem életem első indiai szakácskönyvét. Találtam is benne sok-sok érdekesnek látszó ételt.......a tikka masala különböző változatai nagyon kedveltek indiai éttermekben, a csirke tikka masala pl -a könyv szerint-a világ leghíresebb indiai étele, eredetileg azonban nem is indiai, hanem angol találmány. Hogy ez mennyire igaz nem tudom.......ez a kacsás verzió is szerepel a könyvben, a csirkéstől pontosan annyiban tér el, hogy kacsahússal készül.

Hozzávalók

kb 80 dkg kacsamell bőre nélkül
tikka pác
1 nagyobb vöröshagyma
kókuszzsír
4 gerezd fokhagyma
2,5 cm friss gyömbér
1/2 teáskanál kurkuma
1/2 teáskanál chilipor
1 teáskanál örölt koriander
himalájasó
1 teáskanál paradicsompüré
200 g darabolt paradicsom-konzerv
1 zöld kaliforniai paprika
3,5 dl víz
4 evőkanál tejszín (én kókusztejjel helyettesítettem)

Elkészítés
  1. A húst kb 2*2 centis kockákra vágjuk és 6 órára bepácoljuk a tikka páccal
  2. Fa pálcikákra húzzuk a húsdarabokat és sűrűn megforgatva, minden oldalán grillen megsütjük. Az egyes darabokat lehúzzuk a pálcikáról
  3. A hagymát apróra vágjuk és pici olajon/kókuszzsíron kis tűzön pirítani kezdjük. Kb 8-10 perc után hozzáadjuk a reszelt fokhagyma gerezdeket és a reszelt gyömbért, hozzákeverjük a paradicsompürét, hozzáadjuk a darabolt paradicsomot, fűszerezzük, sózzuk,  felöntjük a vízzel, beletesszük a húsokat és a vékony csíkokra vágott paprikát.Fedő alatt kb 20 percet pároljuk. A végén hozzákeverjük a tejszínt, még kb 2 percet hagyjuk a tűzön és kész.
  4. Kurkumával ízesített barnarizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése