2013. március 23., szombat

Csirkés rakott polenta (puliszka)

Ez az étel a tegnapi maradékból készült, mert maradt pár csirkecomb,amik ugyan nagyon finomak voltak, de magukban nem lettek volna elég. Szerintem ilyen étel amúgy nincs, de mindegy .


Hozzávalók

pár darab korábban sült csirkecomb kicsontozva
1 üveg paradicsomszósz
2 gerezd fokhagyma
oregáno
bazsalikom
rozmaring
balzsamecet
1 dl fehérbor
pici tengeri só

A polentához
500 g kukoricaliszt
1 liter víz

szerecsendió
fehér bors
reszelt parmezán
pici vaj

Elkészítés:
  1. A sült csirkecombokat kicsontoztam és csíkokra vágtam, serpenyőbe tettem, nyakon öntöttem egy üveg paradicsomszósszal, fűszereztem, hozzáadtam a  többi hozzávalót is (sőt egy kis gombát is elbírt volna, de nem volt itthon) és kb 10-15 percet rottyantottam rajta.
  2. a polentához a vizet megsóztam és felforraltam, folyamatos kevergetés mellett lassan hozzáadtam a kukoricalisztet és keményre főztem, ügyelve, hogy ne legyen csomós. Mikor megfőtt, hozzákevertem a vajat, a reszelt parmezánt, fűszereztem.
  3. Hőálló tálat kikentem egy nagyon kicsi repceolajjal, az aljára tettem a megfőtt dara kb felét, rárétegeztem a húst, majd a tetejét befedtem a maradék kásával. Reszeltem rá sajtot és előmelegített sütőben 180 fokon kb fél óra alatt megsütöttem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése