2012. május 3., csütörtök

Stroganoff csirke

Egyetemista koromban minden félévben kaptunk az egyetem könyvesboltjában levásárolható könyvutalványokat. Míg mások tankönyveket vettek, addig én az egyetemi tanulmányaimhoz a legkevésbé sem kapcsolódó kiadványokat, pl Stahl Judit Büntetlen örömök című könyvét. Ebben találkoztam először a Stragonov csirkével (abban így szerepel), amit el is készítettem akkor, de nem ízlett se nekem se a páromnak. Igazából a fő bajunk a savanyú uborka volt benne. Aztán azóta feledésbe is merült ez a recept is a könyvvel egyetemben, de mostanában egyik ismerősöm, akárhányszor találkozom vele, mindig a Stoganoff bélszínt emlegeti nekem. Gondoltam adok ennek az ételnek még egy esélyt, hisz az elmúlt közel 10 évben annyi minden megváltozott az étkezésünkben (például kiderült, hogy anyukám nem viccelt, amikor gyerekkoromban azt állította, hogy a paradicsomot meg lehet enni)........azért kicsit szkeptikus voltam, ezért egy ponton már a recept-keresés fázisában változtattam, biztos voltam benne, hogy az uborka kimarad. Aztán a Stahl-recepthez képest nem magos mustár került bele, nemes egyszerűséggel elfelejtettem azt venni, illetve ugyanilyen okból nem újhagyma-karikák vannak benne, hanem vöröshagyma, de ez részletkérdés. (tipikus terhességi tünet ugyanis a feledékenység nálam). Az aztán meg már végképp csak esztétika, hogy nem normál méretű gombám volt itthon, hanem baby-gombafejek, amit egy másik csirkés ételbe szántam, és amit a terhesség miatt képtelen vagyok elkészíteni, mert valamiért nem bírom a szagát, pedig amúgy nagyon szeretem.

Hozzávalók

50 dkg csirkemell
30 dkg gomba
15 dkg borsó
1 vöröshagyma
olaj

bors
2 dl tejszín
1 dl tejföl
2 ek mustár
2-3 csemegeuborka
frissen vágott petrezselyemzöld

Elkészítés:

  1. A csirkemellet csíkokra vágjuk, a gombát megtisztítjuk (ha nagyobb fejeket használunk, azokat is vágjuk fel csíkokra, én ezeket a piciket egyben hagytam), a vöröshagymát felkockázzuk.
  2. Pici olajon megdinszteljük a hagymát, rádobjuk a húst, ízesítjük sóval, borssal és fehéredésig sütjük (kevergetve). Hozzáadjuk a gombát és a borsót és fedő alatt kb 10 percet pároljuk.
  3. A tejfölt a tejszínnel és a mustárral kikeverjük, ráöntjük a húsra és fedő nélkül még további 10-15 percig főzzük. 
  4. Amikor elkészült, hozzáadjuk a frissen vágott petrezselyemzöldet és a karikákra vágott csemegeuborkát is és spagettivel tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. Guszta lett az ételed, de elfeledkeztél az uborkáról. A Stroganoff (Sztroganov)ételek jellemzője a csemege uborka. Utána néztem a forrásban, Stahl Juditnál is van benne uborka. Legközelebb próbáld ki így. Meglátod, mennyivel pikánsabb lesz az íze.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. igazából direkt hagytam ki, mert próbáltam már úgy és nagyon nem ízlett benne.....megmondom őszintén, nekem most sem lett a kedvencem, de uborka nélkül legalább elfogyott. viszont az igaz, hogy ez így megtévesztő lehet, hisz anélkül ez már nem is az, ami.....beleírom a receptbe, de tény, hogy az enyémből hiányzik.

    VálaszTörlés