2012. április 30., hétfő

Menzás krumplis tészta

Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy a menzán gyerekkoromban pontosan így készült, de mivel az anyukám teljesen máshogyan készíti, a menzán meg ez a tört krumplis verziót adták, ezért hívjuk mi ezt menzásnak.
Mikor már nagyon nem tudom, hogy mit főzzek, vagy a gyerekeim napok óta a válogatós korszakukat élik, akkor jön, mint egy jolly joker a krumplis tészta nálunk (átlag 2 hetente), ebből ugyanis mindenki szívesen eszik.


Hozzávalók

1 zacskó (fél kiló) fodros nagykocka tészta

kicsi olaj
1 fej vöröshagyma
pirospaprika
víz
só, bors
4-5 szem krumpli

Elkészítés:
  1. Az apróra vágott vöröshagymát pici olajon üvegesre pirítjuk, dobunk rá egy kis pirospaprikát és felöntjük egy kis vízzel. Beletesszük a kockákra vágott krumplit, megsózzuk, borsozzuk és felöntjük annyi vízzel, ami éppen ellepi a krumplit. Fedő alatt puhára főzzük.
  2. A tésztát forrásban lévő sós vízbe öntjük, újraforrástól számított 1 percig főzzük, elzárjuk a gázt, fedő alatt további  7-8 percig áztatjuk. Leszűrjük
  3. A megfőtt krumplit áttörjük, mintha krumplipürét csinálnánk (ezt nem kell leszűrni, úgy ahogy van a levében törjük meg) és összekeverjük a leszűrt tésztával.
  4. Ízesíthetjük még több őrölt borssal, van aki tejföllel szereti, én savanyú uborkával jó borsosan.

3 megjegyzés:

  1. Akár mi is a neve de nagyon guszta és mi is nagyon szeretjük! Jó laktató ,ízlik mindenkinek ez a lényeg!

    VálaszTörlés
  2. Én nem voltam menzán, legfeljebb a Határőrségnél találkoztam vele, de jó csípősen, csemege uborkával szívesen megeszem.

    VálaszTörlés