2012. április 28., szombat

Joghurtos-sajtos kombe pepperonival és snidlinggel

Tudom én, hogy Magyarországon tombol az áprilisi nyár, de nekünk itt Angliában eső az osztályrészünk már több, mint egy hónapja. Ezért én valami melegre, laktatóra vágytam, amit nem túl sok idő elkészíteni. Először kenyérlángost terveztem, de Apa elvetette az ötletet és elment dolgozni a vásárlás helyett, mondván jó lesz a sima sült krumpli is sajttal (nem tudom amúgy miért, de ez a kedvence). Gyorsnak tényleg gyors, de én ennél valamivel tartalmasabbra vágytam. Keresgélni kezdtem a neten, mégis mit lehetne ma enni, már nem is tudom pontosan kinél láttam meg először a kombét, az biztos, hogy a magyar gasztro-közönség Chef Vikinek köszönheti ez az egyszerű, végtelen számban variálható kelt tésztát. Mivel Viki arra buzdít, hogy nyissuk ki a hűtőt és tegyük a tésztába, amit ott találunk, na ez kapóra jött nekem, már nem is hiányzott a gomba, vásárlási probléma is megoldva. Ugyan ő tejföllel írja, nekem azonban csak görög joghurtom van itthon, így ez lett a krém alapja, találtam sajtot, meg szalámit, probléma megoldva, ma már lesz ebéd. Snidling a kertből van, magok nem voltak itthon, így a tetejére is sajt került.

Mivel két gyerkőc segédkezett közben, így elfelejtettem fázisfotókat készíteni, majd legközelebb pótolom. Ha nem érthető a leírás, akkor Viki honlapján vannak fázisfotók, amúgy sokkal egyszerűbb ám, mint első hallásra-olvasásra tűnhet. Annyi volt az észrevételem, hogy nekem nem kellett hozzá annyi margarin+olaj, amit Viki megadott.

Legközelebb valami édes töltelékkel is kipróbálom



Hozzávalók

a tésztához
60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3,5 dl tej
1 dl víz
1 kk só
1 tk cukor

margarin+olaj

töltelék
2dl görög joghurt
csipet só
10 dkg reszelt sajt
egy kis csokor snidling
pár szelet pepperoni szalámi

1 tojás sárgája
sajt

Elkészítés:
  1. Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben, majd a többi hozzávalóval könnyű tésztát dagasztunk. 3 részre osztjuk. Kinyújtjuk az elsőt olyan vékony lappá, amilyenre csak tudjuk. Ezt megkenjük az olvasztott margarin és olaj keverékével. Kinyújtjuk a következő lapot is és az elsőre tesszük.
  2. A töltelékhez valókat összekeverjük és megkenjük vele a tésztánkat.
  3. Kinyújtjuk a harmadik lapot is, azt is rátesszük a tetejére. Megkenjük megint az olvasztott margarinnal és hajtogatjuk.
  4. Először a felső 1/3t hajtjuk be középre, majd ugyanezt alulról is. Utána a két széléről hajtjuk középre, mint egy könyvet. Megfordítjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Pizzavágóval  átlósan 8 részre vágjuk és letakarva 1 órát kelesztjük.
  5. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  6. A megkelt tészta tetejét megkenjük a tojás sárgájával, megszórjuk reszelt sajttal és kb 30-35 perc alatt aranysárgára sütjük.
  7. Kicsit hagyjuk hűlni, aztán a vágások mentén darabokra szedjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése