2011. július 15., péntek

Csirkés-sajtos spenótfőzelék

 A spenótot a legtöbb baba nem szereti, viszont semmiképp nem szerettem volna kihagyni, mert nagyon értékes, vasban gazdag növény. Bár azt olvastam, hogy a vas nehezen szívódik fel belőle, én azért tettem egy próbát, hogy kicsi lánykám hajlandó-e megenni. Mivel elutasításra számítottam, ezért nem magában adtam, hanem csirkehússal és sajttal (amiről még nem ejtettem szót eddig, de időközben bevezetésre került ez is, miközben próbáltuk a fagyasztóból kienni az eddig lefagyasztott bébiételeket)
A sajt fajtája ízlés dolga, de semmiképp ne válasszunk lágy, illetve penészes sajtot . Én edámit adok, de jó a trappista, a cheddar, a parmezán és sok egyéb is.


Hozzávalók
5 dkg bébispenót
1 közepes krumpli
csipet tengeri só
1 teáskanál olivaolaj
csirkehús
sajt


A krumplit megpucoltam és pici vízben fedő alatt puhára főztem.A spenótleveleket megmostam és kitépkedtem a szárával együtt a középső eret. Pici olivaolajon egy serpenyőben 1 csipet tengeri sóval megszórva  2-3 percet dinszteltem, éppen csak addig míg összeesett. Hozzáadtam a fagyasztóból kivett husigolyót is, hogy kiolvadjon. Mikor elzártam a gázt reszeltem rá egy pici sajtot, hagytam megolvadni. Végül a sajtos spenótot és a megfőtt, leszárt krumplit turmixba tettem és pépesítettem.

Ugyanígy készíthetjük el a sima spenótfőzeléket is babáknak, csak hagyjuk ki a csirkét és ne reszeljünk rá sajtot. A lényeg, hogy a spenótot ne érje hő hosszú ideig, hogy a benne lévő vitaminok ne essenek szét.

Készíthetünk nagyobb adagot is belőle, a fagyasztóba, későbbre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése